La CEO d’AMT Comunicación, Patricia Pérez-Romera [Foto: Maria Cerezuela]

L’agència AMT Comunicación, amb seu a Barcelona, ha estat escollida pel Govern d’Andorra per elaborar i definir l’estratègia de la campanya informativa del projecte de l’Acord d’Associació entre el Principat i la Unió Europea. El primer semestre de 2025 és prevista una consulta vinculant en la qual els ciutadans andorrans hauran de decidir en Andorra ha de ser un estat associat a la UE. “És un orgull poder participar en una campanya de país com aquesta, sent possiblement la més important de la història moderna d’Andorra. Tenim una gran responsabilitat”, ha assegurat a Exterior.cat, el president d’AMT Comunicación, Álvaro Montoliu.

L’agència barcelonina treballarà directament amb la Secretaria d’Estat per a les relacions amb la Unió Europea i formarà part del Comitè executiu que el Govern d’Andorra ha creat per a l’ocasió. El representant d’AMT Comunicación en aquest equip de treball serà el seu director general, Iván de Cristóbal.

“El repte és donar a conèixer les claus de l’acord, i com afectarà la vida a cada un dels ciutadans andorrans”, diu el director general d’AMT, Iván de Cristóbal

AMT Comunicación té la missió que la campanya informativa arribi a tots els racons del Principat. “El repte és donar a conèixer les claus de l’acord, i com afectarà la vida des de l’àmbit personal i professional a cada un dels ciutadans andorrans. Cal que tinguin la informació necessària perquè puguin exercir el seu dret a vot, que la ciutadania se senti interpel·lada”, explica de Cristóbal.

El director general d’AMT Comunicación Iván de Cristóbal [Foto: AMT Comunicación]

El projecte s’ha dividit en dues fases. “La primera, divulgativa, amb la missió d’apropar l’acord i el seu impacte a la ciutadania d’una forma clara i rigorosa que ajudi als ciutadans d’Andorra a formar-se una idea i prendre una decisió”, explica de Cristóbal. “I una segona fase participativa, que faciliti la implicació de la ciutadania i la seva mobilització per exercir el seu dret a decidir”, explica. “La nostra obligació és que sigui un procés col·lectiu on tothom que tingui alguna cosa a aportar, ho faci. L’Acord té diverses implicacions, i és necessari que tothom les entengui bé, especialment aquelles que toquen més d’aprop”, afegeix.

Què és l’Acord d’associació?

Des de fa gairebé una dècada, Andorra -juntament amb San Marino i Mònaco- negocien un acord d’associació amb la Unió Europea amb l’objectiu de definir un marc de relacions estable amb la Unió que  permeti al govern d’Andorra diversificar l’economia accedint a un mercat interior format per 30 països i prop de 450 milions de persones, en el qual les empreses i ciutadans andorrans rebran un tracte equivalent al de les empreses i nacionals de la Unió Europea.

Es tracta d’un projecte ambiciós que impactarà significativament en la vida dels ciutadans, ja que permetrà als ciutadans d’Andorra estudiar, treballar, fer negocis o jubilar-se a Europa en les mateixes condicions que la resta de nacionals dels estats membres, i en les empreses del país, que podran establir-se o prestar els seus serveis en tot el mercat interior.

L’Acord implica l’equiparació de la normativa andorrana a l’europea, mantenint, però, especificitats pròpies en política exterior o fiscal. En cap cas no es preveu una adhesió (és a dir, Andorra no esdevé estat membre de la UE).

Una agència amb vocació global

Álvaro Montoliu és el president d’AMT Comunicación [Foto: AMT Comunicación]

Aquesta campanya no serà la primera acció que AMT Comunicación fa a Andorra. El 2020 va treballar per al govern andorrà en el Pla estratègic de comunicació de la cimera iberoamericana dels caps d’estat i de govern. I, també, la campanya de comunicació assessorant la Federació Andorrana de Futbol durant les eliminatòries del Mundial de Qatar 2020.

“Per a AMT Comunicación tornar a Andorra amb un altre projecte il·lusionant -com ho va ser la cimera iberoamericana de 2020- suposa posar en valor les nostres capacitats estratègico-creatives amb una campanya que abraça tots els canals i necessita tot l’ecosistema andorrà, començant pels mateixos ciutadans”, ha subratllat de Cristóbal.

Fundada per Álvaro Montoliu el 2006, AMT Comunicación és una agència que té vocació global. A banda d’Andorra, l’agència barcelonina ha treballat una campanya conjunta amb l’Agència Catalana de Turisme de promoció de la Copa Amèrica en cinc ciutats del món.

“És un orgull poder participar en una campanya de país que possiblement és la més important de la història moderna d’Andorra”, diu el president d’AMT Comunicación, Álvaro Montoliu

AMT Comunicación ha posat el focus a l’Amèrica Llatina. A l’Argentina, l’any passat, l’agència barcelonina va fer una prospecció amb trobades in situ amb representants polítics i empresarials de diversos sectors econòmics.

La CEO d’AMT Comunicación, Patricia Pérez-Romera assegura que “som una agència atípica, apliquem la transcomunicació, una metodologia única que consisteix a treballar de forma transversal els briefings, dissenyant accions des de tots els àmbits de la comunicació”.

A l’Estat espanyol, AMT Comunicación treballa, entre altres, amb Rakuten, AENA, Mobile World Capital, la Comunidad de Madrid, el Ministerio de Fomento i la Junta de Andalucía. També gestiona la comunicació de l’equip espanyol que participa en el SAIL GP, una competició internacional de vela que inclou catamarans d’alt rendiment. En l’àmbit català, AMT Comunicación treballa amb el RCD Espanyol i acaba de tancar un acord amb l’Associació Catalana de Municipis (ACM).

Actualment, l’agència té oficines a Barcelona i Madrid i té una trentena de treballadors.

Catalunya i Andorra cooperaran en la prevenció, extinció d’incendis i salvaments
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram