L’empresa catalana SmartMonkey ha desenvolupat un software que utilitza la intel·ligència artificial per optimitzar en temps real l’organització de les rutes que els operadors logístics fan per distribuir mercaderies i fer-les més eficients. Actualment està explorant oportunitats d’internacionalització a l’Amèrica Llatina.
Es tracta d’una plataforma web que recopila i analitza informació sobre el comportament històric de cada empresa i les rutines dels seus clients (rutes habituals, horaris d’obertura o temps de gestió, per exemple) per automatitzar el seu funcionament, tot millorant la seva productivitat i reduint costos operatius, sense necessitat d’intervenció humana.
Per aquest projecte, SmartMonkey ha comptat amb un ajut de 80.000 euros d’ACCIÓ en el marc del programa Nuclis d’R+D Empresarials cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) dins del Programa Operatiu de Catalunya 2014-2020.
Xavier Ruiz, CEO de SmartMonkey, assegura que “un dels reptes tècnics operatius del sector logístic és la gestió de la informació, un procés que fins ara es feia manualment, de manera més costosa i ineficient”. A través de l’aprenentatge automàtic, la plataforma és capaç d’analitzar la informació de l’històric de cada empresa i entendre quin és el seu comportament per poder guiar-la a l’hora de prendre decisions.
D’altra banda, durant la crisi sanitària provocada per la Covid-19, l’empresa ha col·laborat activament oferint la seva solució per millorar l’eficiència de les unitats d’hospitalització a domicili, a més de donar suport a associacions que reparteixen aliments a famílies desfavorides.
Fundada al 2015, SmartMonkey té actualment una plantilla d’una desena de treballadors i seu central al districte 22@ de Barcelona. L’empresa treballa principalment per al sector logístic, per a la distribució del sector de la restauració i l’hostaleria i per als subministraments.