Les marques catalanes Yerse i Tocoto Vintage han participat a la prova pilot d’aquesta nova iniciativa
Els Estats Units són el principal importador mundial del sector tèxtil-moda i ofereixen un mercat potencial de 100 milions de consumidors per la sector de la moda.
El nou programa permet analitzar el grau d’experiència de cada empresa i definir l’estratègia d’accés o d’expansió al mercat nord-americà. Així, les empreses podran analitzar les particularitats de cada canal de comercialització, la importància de la figura del representant de moda, la definició d’una política de preus adaptada a aquest país i l’adequació de les estratègies d’entrada al context actual.
PROVA PILOT DES DEL MARÇ
La prova pilot s’ha realitzat des del març passat amb les empreses Tocoto Vintage, especialitzada en moda infantil, i Yerse, de moda femenina. La responsable d’exportacions per al mercat nord-americà de Yerse, Emrah Tertemiz, assegura que “els Estats Units és un mercat molt gran i important, perquè el consumidor té un alt poder adquisitiu i molt interès per la moda”.
D’altra banda, el sales manager de Tocoto Vintage, Jorge Díaz assenyala que a través del servei han donat “un gir de 180 a l’estratègia comercial” per centrar-se en “tres grans pilars: conèixer en detall els diferents canals d’accés al mercat, la importància de les fires locals i els canals de comunicació i, finalment, adequar l’estructura de preus al mercat”.
El sector del tèxtil i la moda a Catalunya engloba un total de 793 empreses que donen feina a uns 65.000 treballadors. L’any 2019 les exportacions catalanes en aquest sector als Estats Units van superar els 2.600 milions d’euros (un 5,3% més respecte l’exercici anterior), mentre que 10.200 empreses catalanes hi van vendre els seus productes.