La Rambla, un dels actius turístics de Barcelona [Foto: Turisme Barcelona]

Turisme de Barcelona ha posat en marxa la primera campanya de promoció de la ciutat des de l’esclat de la pandèmia. Amb el lema ‘Barcelona, com mai abans’, la campanya vol atraure el “turista de qualitat” i està adreçada especialment als visitants espanyols i europeus (anglesos, francesos, italians i alemanys).

A través d’un vídeo ‘trencador’ del poeta i videoartista Dani Orviz, l’espot reivindica Barcelona “com una de les millors destinacions urbanes del món”. “Volem posar de relleu la qualitat de vida de Barcelona i valors com la innovació, la vida cultural i la sostenibilitat”, ha remarcat el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, que s’ha mostrat confiat amb la recuperació del mercat turístic: “Això anirà bé i anirà ràpid”.

“Barcelona es troba en plena reobertura i aquesta reactivació s’ha d’acompanyar de la recuperació de turistes, una de les principals fonts que té la ciutat per incorporar riquesa a la seva economia”, ha continuat Collboni.

“Sabem dues coses: que estarem molt millor i que no hi ha marxa enrere. Aquestes són les grans novetats en aquest moment de la pandèmia”, ha reflexionat en veu alta Collboni.

Dos milions de visitants a l’estiu, la previsió

Parlant de xifres, la directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro, preveu que durant el tercer trimestre de l’any (juliol, agost i setembre) arribin a la capital catalana uns dos milions de turistes, una xifra que l’any 2019 va tocar els cinc milions.

De fet, els ‘brots verds’ ja s’estan notant aquests darrers dies i especialment els dos últims caps de setmana. “Ja hi ha el 35-40% dels hotels de la ciutat oberts, i les ocupacions han saltat del 10 al 20%”, ha precisat el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres.

“I les reserves ara es fan amb una antelació mitjana de 16 dies quan fa uns mesos era de només 5 dies per culpa de les restriccions i la incertesa”, ha reblat Muro, que ha defensat la necessitat de la nova campanya turística.

 

L’espot fa servir diferents imatges característiques de Barcelona (la Rambla, el MACBA, la Boqueria, el Park Güell, la platja) barrejades amb instantànies de productes frescos, tapes, places, botigues, parcs i elements de cultura popular com els castells. Tot lligat amb el ritme viu i energètic del poeta i videoartista Dani Orviz, guanyador de la Copa del Món París 2020 de Poetry Slam.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram