
Foto: Freepik
El Govern català, a través del departament de Polítiques Digitals, ha posat en marxa el ‘Tech Tour Space 2021’ per fomentar el creixement i l’atracció d’inversions de les startups catalanes del sector de l’espai. Es tracta d’un programa internacional per connectar startups europees del sector de l’espai amb inversors, experts, mentors i regions capdavanteres en aquest àmbit.
Aquest dijous ha tingut lloc la presentació del programa en el marc de l’Estratègia NewSpace de Catalunya. D’entre les 45 startups seleccionades per participar en el programa d’inversió, un mínim de 12 seran catalanes i una d’elles rebrà el guardó ‘Catalonia Prize’ a l’startup amb més projecció a Catalunya.
A l’startup guanyadora se li assignarà un assistent personal per millorar el seu posicionament en el mercat o orientar el seu aterratge a Catalunya, facilitar el seu accés a programes de finançament privat i públic, així com en infraestructures i coneixement de l’ecosistema català.
El programa està organitzat per Tech Tour, plataforma europea dedicada a connectar empreses de tecnologies emergents i inversors corporatius o financers, en col·laboració amb els programes d’incubació i acceleració Go2Space-Hubs i Point.IoT i el suport local de Fundació KIMbcn i Fundació i2CAT.
L’impuls del ‘Tech Tour Space 2021’ s’inscriu en el programa d’actuacions de l’Estratègia NewSpace de Catalunya per enfortir l’ecosistema català de la nova economia de l’espai i liderar la generació de coneixement, la seva aplicació social i empresarial, i la creació de noves solucions basades en dades facilitades per l’ús de noves tecnologies en aquest àmbit.