L’empresa catalana Criteria, especialitzada en la gestió de persones i recursos humans, ha iniciat la seva expansió internacional a l’Amèrica Central. A través de la companyia costa-riquenya Virtual Planet, desenvoluparà la seva plataforma d’e-learning, anomenada Akademyc, per comercialitzar fins a 65 cursos en línia per a públic costa-riqueny en els àmbits de l’ofimàtica, els idiomes o l’empresa.
El responsable de desenvolupament de negoci de Criteria, Oscar Guilà, assegura que “amb el context actual la transferència de coneixement s’està bolcant al món digital, això s’ha accelerat i és un moment ideal per a nosaltres”.
Amb més de vint anys de trajectòria en la consultoria de recursos humans i la formació en línia, Criteria compta amb més d’un miler de referències e contingut en espanyol que han creat per a clients de tota mena, des de temàtiques científiques, idiomes, habilitats o ofimàtica fins a qüestions relacionades amb les habilitats directives i personals, per aportar més coneixements.
Criteria ha comptat amb el suport d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Treball– a través de l’Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions a Panamà.
Una porta oberta als Estats Units
Amb l’acord signat amb Virtual Planet a Miami, Dental Science Courses, que també farà servir la plataforma de Criteria per oferir contingut científic en línia a odontòlegs, higienistes i auxiliars dentals en aquesta zona dels Estats Units. Concretament, a Miami l’empresa té previst oferir, d’ara fins al 2022, una vuitantena de cursos per a més de 800 professionals.
Fundada l’any 2000 a Barcelona, Criteria compta actualment amb una plantilla de 66 treballadors. Tot i començar com a entitat de formació per a empreses, la companyia ha anat afegint serveis d’innovació i responsabilitat social mentre produïa continguts e-learning.
Criteria també ha treballat per a Costa Rica i el Perú, i compta amb socis estratègics a Ciutat de Mèxic i a Colòmbia, on està començant a distribuir els seus productes digitals amb socis locals.