
Foto: Facet
L’empresa catalana de joieria Facet planeja impulsar el seu creixement internacional a Amèrica i superar la facturació de 2019, arribant a 25 milions d’euros al tancament del 2021. Especialitzada en la producció de joies, planeja impulsar el seu creixement en Estats Units, Mèxic i Canadà, posicionant-se en el mercat americà amb la marca Facet Barcelona.
Fins ara, la companyia opera en aquesta regió de la mà d’El Palacio de Hierro, a través de clients prime i oferint serveis públic professional. A la resta de mercats en els quals està present l’empresa, Facet opera com a fabricant de marca blanca i mitjançant el canal multimarca. Entre ells, es troben Espanya, França, Alemanya, Àustria, Bèlgica, Holanda, Rússia i Regne Unit.
A causa del Brexit, l’empresa ha experimentat un gran descens del consum en aquest últim mercat. El 65% de la facturació de l’empresa prové de vendes en mercats estrangers. Al seu torn, la companyia fabrica més de l’50% dels seus productes per marques internacionals i més de el 80% de les joies que produeix té sortida a escala global. A curt termini, l’empresa té previst augmentar les exportacions a Àustria.
La companyia, que es dedica a l’expertise de diamants des de la seva fundació, concentra el gruix de la seva producció a Còrdova, on va invertir, al setembre de l’any passat, mig milió d’euros per crear una nova fàbrica, que allotja a més de 70 empleats.
De cara a finals d’any, la companyia espera augmentar el seu equip a la fàbrica fins a 90 persones. Fins ara, la companyia compta amb filials a Munic, Nova York i Tel Aviv. A més, Facet compta amb una xarxa d’agents en alguns dels països en els quals opera, entre els quals hi ha França, Holanda, Bèlgica, Itàlia i Regne Unit.
Al seu torn, l’empresa té dues oficines, una a Barcelona, que acull a onze treballadors, i una altra a Tel Aviv, que compta amb cinc persones en l’equip. En total, l’empresa té més de 400 empleats repartits entre la Unió Europea, Índia, Estats Units i Espanya.