
Ian Foley (Equipmake) i Richard Harrington (Go Ahead), com a representants del projecte [Foto: ACN]
Ara, les dues companyies s’han unit amb l’operador d’autobusos més gran de Londres, Go-Ahead, per endegar les proves del vehicle, Jewel E, que es fabricarà en una nova instal·lació a Norfolk i que es provarà a la capital britànica a principis de l’any que ve.
El vehicle, de zero emissions, oferirà la bateria amb capacitat més gran per a un bus elèctric de dos eixos. El cos de l’autobús el produirà Beulas, fundada l’any 1934 i amb gairebé 90 anys d’experiència en el sector.
El Jewel E és un autobús d’última generació, que estableix nous estàndards d’autonomia i eficiència i que ofereix opcions de bateria de fins a 543 kWh, la més gran en un bus d’aquestes característiques. Es tracta d’un vehicle de dues plantes i que pot fer gairebé 500 km amb una sola càrrega. El que, de fet, permetria una dia sencer de funcionament.
Un projecte global
El xassís l’ha dissenyat específicament Equipmake Zero Emission Drivetrain (ZED) d’Agrale a Buenos Aires, Argentina, un fabricant líder de xassís de camions i autobusos establert el 1962 i el cos el produeix Beulas.
L’empresa gironina es va fundar fa 87 anys inicialment fabricant carrosseries de fusta i que amb els anys s’ha especialitzat i convertit en un referent en aquest sector.
En un comunicat, Equipmake assegura que la iniciativa suposarà la creació de nous llocs de treball a la zona i jugarà un paper “clau” per ajudar al govern britànic a assolir el seu objectiu d’introduir almenys 4.000 autobusos d’emissions zero i construïts al Regne Unit l’any 2024.
També preveuen que el Jewel E permeti satisfer una demanda exponencial, perquè s’espera que el mercat mundial de busos elèctric s’acceleri de 300.000 vehicles per any al milió l’any 2030.
El director general d’Equipmake, Ian Foley, assegura que aquest vehicle integra “les últimes tecnologies de propulsió elèctrica per donar lloc a un sistema altament eficient i rendible”.