El certamen hi envia tres produccions de companyies catalanes, el ‘Livalone’ de Francesc Cuéllar i Alejandro Curiel, ‘Pocahontas o la verdadera historia de una traviesa’, de Bàrbara Mestanza, i ‘Se respira en el jardín como en el bosque’, de Conde de Torrefiel.
La resta, són procedents de fins a 9 nacionalitats europees i llatinoamericanes. A més, la sala Timbre 4 de Buenos Aires torna a organitzar el Torneig de dramatúrgia Transatlàntic, enfrontant autors catalans i balears i autors argentins de forma totalment presencial. Les representants catalanes al torneig seran Lara Díez Quintanilla i Bàrbara Mestanza.
El festival a l’altra banda de l’Atlàntic presenta una programació que s’allargarà fins el 6 març. En concret, la programació de Lima (Perú) va iniciar-se el 5 de febrer i s’allargarà fins el 6 de març; a Buenos Aires (Argentina) les dates són del 16 al 27 de febrer i, en el cas de Montevídeo (Uruguai), les funcions van iniciar-se el passat 31 de gener i acabaran el 18 de febrer.
Lara Díez Quintanilla i Bàrbara Mestanza seran les representants catalanes al torneig de dramatúrgia Transatlàntic
Les propostes catalanes programades estan a mig camí entre el teatre i la performance, busquen experimentar i plantegen temàtiques que poden interessar al públic més jove. Francesc Cuéllar i Alejandro Curiel presenten ‘Livalone’, els dies 13 i 14 de febrer a Montevideo, 17 i 18 de febrer a Buenos Aires, i 21 i 22 de febrer a Lima. Es tracta d’un espectacle que fa una radiografia sarcàstica de la generació milennial i les dificultats de la vida precària dels joves.
Per la seva banda, Bàrbara Mestanza protagonitza, escriu i dirigeix ‘Pocahontas, o la verdadera historia de una traviesa’, un monòleg que reivindica tot un seguit de veritats silenciades a través de la figura d’aquest personatge històric. La peça es podrà veure els dies 15 i 16 de febrer a Montevideo, 19 i 20 de febrer a Buenos Aires, i 23 i 24 de febrer a Lima.
A més, la companyia Conde de Torrefiel portarà ‘Se respira en el jardín como en un bosque’ els dies 17 i 18 de febrer a Montevideo, i el 19 i 20 de febrer a Buenos Aires. En aquest cas, la peça planteja un espectacle per a un únic espectador que potser també serà l’únic actor d’aquest espai simbòlic on mirar és tan important com actuar.
Teatre, dansa i creació contemporània
Aquest any Temporada Alta a Iberoamèrica programa 20 espectacles diferents, de 9 nacionalitats europees i llatinoamericanes, i al voltant de 50 representacions, a les 3 capitals d’Argentina, Uruguai i Perú.
Teatre, dansa i creació contemporània procedents principalment de Catalunya, Espanya, Portugal, Xile, França, Brasil i República Txeca, a més de les tres nacionalitats amfitriones, que acullen una programació intensa que circula per les tres ciutats durant aquestes setmanes de festival.