Catalunya va ser mencionada digitalment al món 1.307 vegades cada dia i 54 mencions cada hora durant el 2021 segons un informe de DIPLOCAT que recull mencions a Twitter (93%), mitjans digitals, blocs i fòrums a tot el món, exceptuant Catalunya i Espanya.
Així i tot, durant l’any 2021 i des d’un punt de vista purament quantitatiu, la xifra de mencions durant els onze primers mesos de l’any, que és el període que abasta l’anàlisi, és de 477.155. Tenint en compte que el 2020 en van ser 793.605, el descens és de gairebé el 40%.
Pel que fa a les temàtiques, els tres temes estrelles de l’any 2021 van ser, en primer lloc i de manera destacada, la política (59%), seguida dels esports (19%) i la pandèmia (9%). A continuació apareixen cultura, ensenyament, ciència, successos, turisme i gastronomia.
Política i esports, temàtica majoritària
En l’àmbit polític, les converses se centren en temes relacionats amb la independència, les relacions entre Catalunya i Espanya i les eleccions, i tenen un to més negatiu als països de parla hispana (EUA, Mèxic i Argentina).
El FC Barcelona acapara la major part de la conversa esportiva, seguida de grans esdeveniments esportius com el Gran Premi de MotoGP i la Volta Ciclista a Catalunya, molt seguida per francesos, suïssos, flamencs i neerlandesos.
Els països amb més volum absolut de conversa sobre Catalunya són els EUA (22%), França (14%), Regne Unit (11%), Mèxic (9%) i Argentina (7%). Si ponderem les xifres en funció dels habitants de cada país, els cinc països amb més percentatge són França (17%), Argentina (14%), Regne Unit (13%), Suïssa (10%) i els Països Baixos (7%).
Els països amb més volum absolut de conversa sobre Catalunya són els EUA (22%), França (14%), Regne Unit (11%), Mèxic (9%)
L’estudi, fet per l’empresa Nethodology, és “una eina útil a l’hora de dissenyar estratègies de projecció internacional, que es complementa amb d’altres de les quals també disposa l’entitat, com ara el monitoratge de mitjans internacionals o l’enquesta sobre la percepció internacional de Catalunya”, segons la secretària general de Diplocat, Laura Foraster.
Des del 2019 Diplocat monitoritza la presència de Catalunya a les converses digitals, amb l’objectiu de saber qui en parla, a on, quan i com.