Del 19 al 21 de juliol tindrà lloc el curs “Repensar les migracions a la Mediterrània Occidental: reptes i noves perspectives” amb l’objectiu d’oferir un espai de reflexió i d’anàlisi sobre la mobilitat humana que viu actualment la conca del Mediterrani occidental.

Dirigit a l’alumnat de la UMP i a experts en matèria de migracions, tindrà lloc a la Facultat de Lletres i Ciències Humanes d’Oujda. El curs posarà el focus en el fet migratori a través dels següents quatre eixos: una aproximació general als fluxos migratoris actuals de la Mediterrània occidental, una revisió de les polítiques i dels projectes de cooperació al desenvolupament al Marroc, la dimensió de gènere en l’anàlisi de les migracions i la gestió de la migració a les ciutats mediterrànies.

Entre els experts que participaran en la jornada destaquen Xavier Aragall, responsable de programa, enquesta Euromed i de migracions de l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed); Hassane Jeffali, investigador del Centre Universitaire d’Etudes des Migrations (CUEM-UMP) i Laia Vinyes Marcé, responsable de projectes de MedCities.

El curs el promou la Delegació del Govern de Catalunya a Tunísia, juntament amb la Universitat Mohammed Premier Oujda del Marroc (UMP), amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD), el Consell de la Regió de l’Oriental i la Fundació Hassan II del Marroc.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram