Ser la capitalitat europea del comerç de proximitat implicarà que la ciutat nomenada desplegui un programa molt complet de jornades i tallers de bones pràctiques sobre digitalització del comerç, sostenibilitat i estalvi energètic o innovació tecnològica, així com esdeveniments vinculats a la cultura i el comerç de proximitat o el consum responsable, entre d’altres.
Un referent a Europa
El director general de Comerç, Jordi Torrades, ha acompanyat els promotors a Estrasburg, on el Parlament Europeu ha pres finalment aquesta decisió. “Té molt de valor que a instàncies del comerç català, i especialment el de la nostra capital, s’hagi aconseguit que cada any una ciutat europea sigui anomenada la capital del comerç de proximitat”, ha dit Torrades.
“El model comercial català és considerat un referent a Europa”, ha reblat. En clau europea, el sector representa l’11,5 % del valor afegit de la Unió Europea, dóna feina directament a més de 29 milions de persones i els consumidors gasten, de mitjana, un 30 % del seu pressupost en compres.