
L’escriptor Xavier Bosch en una visita en diferents escenaris de la novel·la ’32 de març’ a París [Foto: Guillem Roset / ACN]
A través de dos plans temporals, París l’any 2008 i la capital francesa en plena ocupació nazi durant la Segona Guerra Mundial l’any 1940, el nou llibre analitza el paper del periodisme al servei del nazisme i com el fotoperiodisme encarregat pels alemanys era utilitzat com una arma de seducció massiva.
Després d’haver ambientat la premiada ‘Algú com tu’ (Planeta) a París, Bosch torna a França amb un homenatge a l’amor entre una àvia i una neta on es ressegueixen empremtes familiars i col·lectives.
Univers d’Enciclopèdia té previst fer un tiratge de 40.000 exemplars en primera edició en català i 5.000 en castellà. Amb nou novel·les publicades des de 1994, Bosch manté la tradició d’escriure idees per a possibles noves històries en una llibreta.