
Foto: Freepik
El Govern vol tornar a captar el turista xinès. L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha posat en marxa diverses accions promocionals amb motiu de la recuperació de les tres connexions aèries setmanals entre Pequín i Barcelona. El 2019, el mercat xinès va representar 350.000 arribades i una despesa de 710 milions d’euros per a Catalunya.
El director de l’ACT, Narcís Ferrer, ha explicat que “es tracta d’un mercat estratègic per la seva contribució a la desestacionalització de les arribades de turistes a Catalunya, ja que els xinesos tendeixen a viatjar al llarg de tot l’any”. Segons Ferrer, “la cultura, la gastronomia, l’enoturisme, les compres, els esdeveniments esportius i els viatges d’incentius són els productes més populars entre els turistes xinesos que busquen experiències autèntiques i personalitzades”.
Així, 19 agents de viatges de Pequín, Shanghai, Canton i Hong Kong han visitat diferents atractius turístics de Catalunya centrats en l’oferta de turisme gastronòmic, cultural i de compres. Entre altres, han conegut de primera mà el mirador Torre Glòries, l’Hotel Arts, el MNAC, la Roca Village i el celler Família Torres.
Abans de la pandèmia, Catalunya va rebre més de 350.000 turistes xinesos
D’altra banda, 3 periodistes especialitzats en turisme esportiu, que han participat aquest cap de setmana en la cursa de muntanya Val d’Aran by UTMB, visitaran en els pròxims dies diverses instal·lacions esportives de Calella i Barcelona per impulsar Catalunya com a destinació de turisme esportiu al mercat xinès.
El 2019, darrer any de normalitat turística abans de la pandèmia de la covid-19, Catalunya va rebre més de 350.000 turistes xinesos que van generar una despesa de prop de 710 milions d’euros. El turisme xinès és un dels que deixa una despesa per persona més elevada, sent de mitjana de 2.277 euros per viatge.