
Un comboi de l’AVE a l’estació d’Atocha, a Madrid [Foto: Adif]
Pel que fa el trajecte entre Barcelona i Marsella, continua operant quatre dies a la setmana i a partir de l’1 d’octubre també ho farà diàriament, de manera que s’arribarà a les 28 connexions setmanals en alta velocitat entre Catalunya i França. En el primer mes i mig, el trajecte entre Barcelona i Lió ha tingut una ocupació mitjana per sobre el 80% i del 100% en dates clau.
El servei AVE entre Barcelona i Lió connecta Barcelona Sants, Girona, Figueres Vilafant, Perpinyà, Narbona, Béziers, Montpeller-St-Roch, Nîmes, Valence TGV i Lió Part Dieu. Amb sortida des de la capital catalana a les 8.22 hores del matí i tornada des de Lió a les 14.30 hores de la tarda. El temps de viatge de la ruta completa és de cinc hores.
Aquest va ser el primer trajecte que va operar Renfe a França en solitari després que el trencament de l’aliança amb SNCF obligués a l’operadora espanyola a iniciar els tràmits per homologar els trens i els maquinistes per explotar aquest servei.