
La consellera de Presidència, Laura Vilagrà en la commemoració de la Diada a Madrid [Foto: Roger Pi de Cabanyes / ACN] Data de publicació: dijous 14 de setembre del 2023, 19:24 Localització: Madrid Autor:
És per això que, segons Vilagrà, cal abordar una segona carpeta, la de l’autodeterminació, amb un referèndum com a fita final. “Ambició nacional i també millora del benestar de la nostra gent”, ha afegit. És en aquest context on s’emmarca la tercera carpeta, la tercera reivindicació, i amb dos projectes concrets: el traspàs de Rodalies i una millora dels recursos econòmics per a Catalunya.
L’acte de la Diada ha coïncidit amb l’estrena pública del nou delegat, Joan Capdevila
La titular de la Presidència ha refermat el desig i el compromís de voler fer arribar els recursos “a tothom, a tota Catalunya” i ha subratllat que “som més vives que mai i si treballem plegades encara serem més fortes”. “La via és clara: fermesa, negociació i democràcia”, ha reblat.
Un altre punt destacat del discurs ha estat la defensa del català. La consellera va expressar ahir des de Brussel·les que “ja és hora que ens puguem expressar en la nostra llengua al Congrés dels Diputats i a Europa”. I ha tingut un reconeixement per a la feina de molts diputats que van obrir camí perquè el català pugui ser utilitzat a les Corts. En aquest context, Vilagrà ha ofert els serveis lingüístics de català que té el Centre Cultural Blanquerna per als treballadors i treballadores de les cambres espanyoles que vulguin ampliar les seves competències lingüístiques.
La consellera, a més, ha fet una crida a combatre l’extrema dreta tot recordant els atacs a la Blanquerna d’ara fa deu anys: “Contra el feixisme ni un pas enrere”, ha clamat.
L’acte de la Diada s’ha celebrat als jardins de la Delegació del Govern de la Generalitat a Madrid i també ha estat l’estrena pública del nou delegat, Joan Capdevila, que va ser nomenat fa dues setmanes.
Vilagrà, des de Brussel·les: "Ja és hora que ens puguem expressar en català a Europa"