Les escoles a temps complet van començar a caminar a Portugal l’any 2005, amb una reforma del Ministeri d’Educació, i van aplicar-se gràcies als acords amb els consistoris i les direccions escolars. En paral·lel, a Catalunya van impulsar-se els plans educatius d’entorn, que preveuen una educació a temps complet i la vinculació dins i fora de l’escola.
Tot plegat, amb la missió d’avançar en equitat educativa per a l’èxit escolar i educatiu dels alumnes. Divuit anys més tard, existeixen més de 120 PEE actius i el 2022, l’Aliança Educació 260 va publicar una anàlisi sobre el model portuguès.
L’agenda del viatge inclou trobades amb representants polítics, com ara l’exministra d’Educació que va implantar les escoles a temps complet, Maria de Lurdes Rodrigues, que avui és rectora de l’Institut Universitari de Lisboa; i l’actual director general d’Educació, Pedro Cunha; amb alcaldes i altres càrrecs municipals; i amb tècnics i experts en l’àmbit educatiu.
La comitiva visitarà diversos projectes educatius a municipis del districte de Lisboa, com ara Cascais i Loures, i podran veure algunes de les activitats que es duen a terme en el marc de les AEC. Ho faran acompanyats pel delegat del Govern a Portugal, Rui Reis.
DIPLOCAT i entitats catalanes viatgen a Suècia per descobrir novetats en l’atenció sociosanitària