Vista aèria actual del final de la Rambla i l’estàtua de Colom [Foto: Ajuntament de Barcelona]

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha mostrat a Brussel·les el compromís de Barcelona amb la millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. Ho ha fet en el marc d’una reunió amb l’eurodiputat Javi López, ponent del Parlament Europeu per a la revisió de la Directiva de la qualitat de l’aire, i amb François Wakenhut, cap de la unitat de qualitat de l’aire de la Comissió Europea.

“Barcelona és una ciutat compromesa amb una transició ecològica justa i la millora de la qualitat de l’aire és un objectiu irrenunciable”, ha explicat la tinenta Laia Bonet. Barcelona va tancar l’any 2023 complint els límits europeus actuals a totes les estacions de la xarxa de vigilància i previsió de la contaminació atmosfèrica. “Sabem que hi ha marge de millora, les mesures implementades a la ciutat van en la bona direcció, però som plenament conscients que es pot fer més i millor”, ha afegit Bonet.

“Barcelona és una ciutat compromesa amb una transició ecològica justa i la millora de la qualitat de l’aire és un objectiu irrenunciable”, diu Bonet

En la reunió s’ha tractat la tramitació de la nova Directiva europea de qualitat de l’aire que Barcelona pren com a repte i oportunitat per accelerar les polítiques en aquest àmbit. Bonet ha remarcat que “continuarem transformant la ciutat per assolir els nous objectius més ambiciosos que marcarà la Unió Europea a partir de l’any 2030, és una qüestió de salut de la ciutadania”.

Barcelona continuarà amb les línies de treball iniciades d’impulsar l’electrificació de la xarxa de bus, de fet, aquest 2024, l’electrificació i l’hidrogen verd cobrirà el 25% de tota la flota. També es continuarà amb la renovació del parc circulant en el marc de la Zona de Baixes Emissions, on, a dia d’avui, hi circulen més vehicles amb etiqueta ECO que amb etiqueta B (groga). I a més, en el marc del PMU 2025-2030, continuarà l’impuls de la mobilitat sostenible, que ja representa el 80% dels desplaçaments, i la reducció del percentatge dels desplaçaments de vehicles privats a motor.

Barcelona, tercera ciutat europea més atractiva per al talent emprenedor
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram