
La consellera Serret, atenent als mitjans de comunicació [Foto: Maria Cerezuela / Exterior]
Serret ha tornat a defensar que el model educatiu a Catalunya “té un ampli suport polític i social” i que proporciona un “bon coneixement” del català, el castellà i l’aranès “sense perjudicar els resultats acadèmics” i “contribuint positivament a la cohesió social i la igualtat d’oportunitats”.
La consellera ha tornat a defensar que el model educatiu a Catalunya “té un ampli suport polític i social”
“El conflicte creat al voltant del model lingüístic a les escoles catalanes no respon al desig sincer de promoure el bilingüisme o de millorar la pedagogia, sinó a una estratègia política que busca dificultar l’aprenentatge del català i generar conflicte social”, diu.
Després d’una missió a Catalunya, un grup d’eurodiputats ha elaborat un informe que advoca per un tractament “equivalent” del català i el castellà a l’escola. La missió d’eurodiputats estava formada principalment per membres de la dreta i l’extrema dreta de l’Eurocambra, ja que va ser boicotejada pel grup dels verds i els socialistes, que no podran afegir esmenes al text, tot i que sí afegir-hi annexos a la part final de recomanacions.
Simó denuncia “malversació de recursos europeus”
Preguntada justament pel PP a la sessió de control del Parlament, la consellera d’Educació, Anna Simó, ha denunciat que la missió de la comissió de peticions “forma part de la campanya de la dreta i l’extrema dreta manipuladores” i que han “malversat recursos europeus” perquè no tenen competències per a avaluar la immersió lingüística.
En aquest sentit, Simó ha criticat que els eurodiputats no hagin escoltat ni el Parlament, ni l’administració educativa, ni experts i pedagogs, ni Nacions Unides per a elaborar el seu informe.