Membres de la reunió entre l’Ajuntament de Barcelona i UNWRA [Foto: Ajuntament de Barcelona]

L’Ajuntament de Barcelona destinarà el doble de la dotació econòmica que fa a l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats Palestins, Així, donarà 190.000 euros anuals per a finançar projectes dirigits a la població palestina i també teixirà aliances amb altres ciutats i ONG per augmentar els ajuts i ajudar en la construcció de corredors humanitaris en un context d’alto el foc.

El comissionat de Relacions Internacionals i Promoció de Ciutat, Pau Solanilla, s’ha reunit amb la directora general d’UNRWA a Espanya, Raquel Martí, una trobada que ha permès refrendar el suport de la capital catalana a l’agència de l’ONU.

Així, passarà a donar 190.000 euros cada any i durant el 2024 reactivarà els fons d’emergència extraordinària per a atendre la situació extrema que viu la població palestina. Les dades de la UNWRA estimen que més del 75% de la població de la franja de Gaza ha estat desplaçada.

Barcelona compta amb el projecte per a la distribució de productes alimentaris bàsics i hi ha destinat 300.000 euros, cofinançats amb la UNWRA, i és previst que arribi a cobrir les necessitats d’unes 20.600 persones. La Ciutat Comtal treballa, segons ha admès Solanilla, en un escenari d’alto el foc i poder col·laborar en tasques que facilitin l’obertura de corredors d’ajut humanitari.

Aquesta no és la primera ocasió en què Barcelona ajuda amb els habitants de la Franja de Gaza. Aquesta cooperació va iniciar-se el 1999 i tots els projectes que hi duu a terme estan coordinats pel Consolat d’Espanya a Jerusalem.

Barcelona obre la convocatòria de subvencions de cooperació internacional amb 7,7 milions d’euros
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram