Les jugadores del FC Barcelona celebrant el títol de la Lliga de Campions a Bilbao [Foto: FC Barcelona]

El diari nord-americà The New York Times ha posat en valor la gesta de l’equip de futbol femení del FC Barcelona, que dissabte passat, va proclamar-se campió d’Europa per segona vegada consecutiva davant l’Olympique de Lió (2-0) a l’estadi San Mamés de Bilbao. “La capital del futbol femení”, titula el rotatiu en l’article.

“L’èxit de la secció barcelonista ha fet de Catalunya un laboratori per saber què passa quan el joc femení té un protagonisme semblant al masculí”, subratlla. “Aquest èxit ha convertit les jugadores més rellevants de l’equip en estrelles mundials” i afegeix que “també ha transformat Barcelona i l’ha convertit en el batec global del futbol femení”.

En l’article també explica que “als carrers de la ciutat, ja és habitual que les samarretes portin el nom d’Alexia Putellas o Aitana Bonmatí, les grans estrelles del Barça femení” i “el que abans era un espai dominat pels homes, ara l’omplen dones i nenes”. Això també ha contribuït a l’augment de fitxes de jugadores a Catalunya que practiquen el futbol femení, segons l’article “s’ha duplicat en els últims sis anys, i s’espera que creixi de manera exponencial en la propera dècada”.

Més enllà de l’èxit esportiu, l’article també aborda la repercussió econòmica del Barça femení. “Durant els darrers tres anys, l’equip femení de Barcelona ha triplicat els guanys econòmics a través de patrocinis, marxandatge i entrades”. I afegeix que després que Espanya guanyés el Mundial de futbol femení, “les vendes en línia del club de roba femenina van augmentar aproximadament un 275 per cent”.

El Barça femení tornarà a Mèxic
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram