Una de les plantes de Noel a Begudà a la Garrotxa [Foto: ACN]

L’empresa d’alimentació amb seu a Sant Joan les Fonts (Garrotxa) Noel va tancar el 2023 amb una facturació de 638 milions d’euros. Això és un 16% més que l’any anterior i consolida l’estratègia de Noel per la internacionalització, ja que gairebé la meitat de tota la facturació prové de l’exportació.

Actualment, l’empresa està present en més d’una seixantena de mercats i compta amb filials situades al Regne Unit i als Estats Units, i amb delegacions comercials a la Xina i Portugal.

Si bé cada vegada l’empresa aposta més per la diversificació, la divisió de productes carnis continua representant el principal negoci del grup. I és que actualment és el segon de tot l’estat en el mercat de producció de pernil cuit llescat, fregant el 21% de quota. Això suposa un gran atractiu per a mercats estrangers, que han augmentat les compres a Noel d’aquest tipus de producte, fet que explica l’increment de vendes a altres països per part de la companyia.

Des de Noel ressalten el creixement que ha tingut la gamma més alta de la marca, ‘Delizias’, que ha incrementat les seves vendes en un 20,7% respecte el darrer exercici. Uns resultats que Noel atribueix al “reposicionament de la gamma”, les millores de diverses receptes i el nou disseny dels envasos.

A més, la firma va invertir 22 milions d’euros el 2023, entre els quals destaquen els gairebé cinc dedicats a l’ampliació de la planta de llescats, els set que hi ha assignats per la nova planta de producció de Tap Tap Food que s’aixecarà a Sant Joan les Fonts o els més de dos per adquirir una nova granja que s’afegeix a les sis que ja té.

Noel tanca acords comercials a la Xina
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram