Una de les actuacions dels Castellers de Berlín [Foto: Castellers de Berlín]

Berlín serà la capital mundial de castells 2025. Així ho ha publicat la colla castellera amfitriona en el seu web. La Diada Internacional Castellera que té lloc cada dos anys se celebrarà el 3 de maig de 2025 a la capital alemanya.

A set mesos de la diada, ja han confirmat la seva assistència quatre colles: els Mannekes de Brussel·les, la Colla Castellera d’Edinburgh, els Castellers d’Estocolm i els Castellers de Berlín. Amb l’auge de colles castelleres al món, s’espera que alguna colla castellera més formi part del cartell definitiu.

A Berlín tindrà lloc la quarta trobada internacional i pren el relleu de Copenhaguen, qui va acollir la darrera Diada Internacional Castellera, el 2023. A Copenhaguen van participar-hi més de 200 integrants. Quan a les colles participants, van ser-hi les colles de Londres, París, Berlín, Edimburg i l’amfitriona Copenhaguen.

Els Castellers de Berlín van néixer el 2018 a través de Jan Oliete, qui ja havia participat en els Xiquets de l’Alster, una colla que hi havia a Hamburg, i després també als Castellers del Riberal i els Castellers de la Vila de Gràcia. Des d’aleshores, la colla va començar a caminar. Entre els integrants de la camisa groga hi ha exmembres de colles castelleres de Gràcia i de Sant Cugat.

Amb el record present de Tarragona

El món casteller internacional va viure a Tarragona una diada espectacular. Prova d’això és que les colles participants -Colla Castellera de Madrid, Xiquets de Copenhaguen, Castellers de París i els Castellers d’Andorra- van mostrar un gran nivell en aquesta quarta edició consolidant-se en el marc de la 29a edició del Concurs de Castells.

El món casteller internacional es reivindica: espectacular diada a Tarragona

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram