La contribució catalana se suma a l’esforç global per millorar la coordinació de la resposta humanitària i enfortir la localització de l’ajuda. L’any passat, prop de 600 organitzacions humanitàries, de les quals més de 430 eren locals, van intervenir per proporcionar assistència a Ucraïna, una tasca que es continuarà impulsant durant el 2025.
L’executiu català se suma a l’esforç global per millorar la coordinació de la resposta humanitària sobre el terreny
A través d’aquest finançament, que es farà efectiu el dia 30 de desembre, la Generalitat reitera el seu compromís amb la solidaritat internacional i el suport a la població ucraïnesa, més de mil dies després de l’esclat del conflicte armat. A través d’instruments com l’UHF, es contribueix a donar una resposta humanitària més eficaç i coordinada.
L’UHF, creat el 2019 per l’Oficina de Nacions Unides per a la Coordinació d’Afers Humanitaris (OCHA), és un mecanisme de finançament flexible i ràpid per afrontar emergències humanitàries a Ucraïna.
L’any 2023, l’UHF va rebre gairebé el 17% de les contribucions globals dels fons humanitaris de l’ONU, finançant les prioritats definides al Pla de Resposta Humanitària del país.
El Govern ha destinat 48,5 milions d’euros els dos primers anys de la guerra d’Ucraïna