La jornada ha reivindicat la “connexió” entre el món del vi i el turisme i ha assenyalat que el visitant enogatronòmic genera un 20% més de despesa a la destinació respecte del convencional. La directora general de Turisme, Cristina Lagé, ha indicat que més de 400 dels 918 cellers catalans ja s’han obert al turisme.
“Han entès que també poden fer una gran feina dins de la indústria del turisme”, ha dit Lagé, alhora que ha agraït el “relat” que ofereixen. Es tracta d’un “salt important” quant a les activitats de què disposen, que van “molt més enllà” de les tradicionals visites que s’havien fet en anys anteriors, segons han explicat.
El I Fòrum Internacional d’Enoturisme ha servit per reivindicar la “connexió” entre el món del vi i el turisme
En la jornada hi ha participat una catorzena de ponents, que han aprofundit en “casos d’èxit” d’arreu del món. També han ressaltat la iniciativa del Great Wine Capitals, una xarxa mundial formada per dotze zones geogràfiques que “comparteixen valors econòmics i culturals” al voltant del vi. “Busquem fonamentalment l’excel·lència, que la degustació del vi no sigui només això, sinó quelcom més”, ha apuntat el seu president, Juan Sáez de Buruaga. Entre aquestes zones, de l’Estat espanyol hi ha la Rioja.
Sobre Bordeus, per exemple, s’ha exposat el cas de ‘La Cite du Vin’, un espai dedicat al vi com a patrimoni cultural. Durant l’any passat aquest va rebre 415.000 visitants i des del juny del 2016, quan es va obrir, n’acumula 3,1 milions. També s’ha destacat Geòrgia “com a bressol de la cultura de la vinya i el vi” o la Xina com a país que està impulsant “el major projecte d’enoturisme del món”.
Amb tot, el I Fòrum Internacional d’Enoturisme ha servit per “facilitar” a les empreses enoturístiques catalanes coneixement sobre els principals referents internacionals d’aquest segment.
Barcelona Wine Week es fa gran: 1.266 expositors en l’edició més gran de la seva història