Foto: CAC

El Clúster Audiovisual de Catalunya i ACCIÓ – Agència per a la Competitivitat de l’Empresa de la Generalitat, amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) van iniciar dilluns una missió institucional i empresarial al Regne Unit. L’objectiu és reforçar el posicionament internacional del sector audiovisual català i impulsar connexions estratègiques amb agents clau de la indústria britànica.

Fins divendres, una delegació formada per 25 representants d’empreses i institucions catalanes visitarà diverses instal·lacions de Londres i Manchester per conèixer de primera mà ecosistemes tecnològics de referència, explorar col·laboracions i posicionar Catalunya com a hub d’innovació i producció audiovisual al sud d’Europa.

“Aquesta missió és una oportunitat única per posar en contacte el nostre ecosistema audiovisual amb projectes que marquen el futur del sector a escala global”, apunta Eduard Gil, cluster manager del Clúster Audiovisual. “El nostre objectiu és poder generar aliances, captar tendències i fer visible el talent i la capacitat d’innovació que tenim a Catalunya”, afegeix.

Entre els assistents hi ha representants de Gestmusic, Lavinia, la Xarxa Audiovisual Local, 3cat, el Parc Audiovisual de Catalunya, Mediapro i ACCIÓ, així com el director del Catalunya Media City, Marc López; el director de l’ICEC, Edgar Garcia, i el president del Clúster Audiovisual, Miquel Rutllant.

Inspiració per al Catalunya Media City

Un dels punts centrals del viatge és la visita al Media City UK de Manchester, un hub audiovisual que integra producció, innovació, formació i serveis creatius, i que esdevé una font directa d’inspiració per al desenvolupament del Catalunya Media City. En aquest sentit, el Clúster hi veu una oportunitat per definir millor l’ambició d’aquest projecte estratègic amb el qual es vol situar Catalunya en el mapa internacional de la indústria audiovisual.

“Aquest espai, que agrupa agents públics i privats, infraestructures de formació i creació, i una aposta clara per la innovació, representa una font d’inspiració per al desenvolupament del hub audiovisual que s’està impulsant a Sant Adrià de Besòs. Sense dubte, aquesta visita és clau per avançar en la definició del projecte i establir connexions útils que ajudin a consolidar-lo com un motor econòmic i cultural del nostre país”, afirma Gil.

La missió s’emmarca dins de l’estratègia d’internacionalització que el Clúster Audiovisual de Catalunya impulsa des de fa anys.

Adsmurai obre oficina al Regne Unit
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram