El president del Centre Català de Luxemburg, Jordi Gairin, i l’exdelegat del Govern als Estats Units i al Canadà, Isidre Sala [Foto: Casal Català de Luxemburg]

L’exdelegat del Govern als Estats Units i al Canadà, Isidre Sala va desgranar la figura del president dels EUA, Donald Trump en el seu retorn a la Casa Blanca en un debat a la seu del Centre Català de Luxemburg. Sala va experimentar in situ quin era el modus operandi de l’Administració Trump durant la seva etapa com a delegat del Govern a Washington.

En la seva intervenció, Sala va centrar-se sobre els motius que han fet possible el retorn de Trump, que des d’Europa no eren tant evidents. Així, va subratllar els diversos factors que van fer que Trump tornés a la Casa Blanca obtenint 76 milions de vots en les eleccions nord-americanes. Sala va posar en valor que Trump coneix a la perfecció com funciona l’administració des de dins, ha imprès un ritme accelerat per portar a terme la seva agenda.

Trump serà un president “que no passarà desapercebut en la història” i que “recordarem durant anys”, diu l’exdelegat

En la segona part de la conferència, l’exdelegat va abordar els grans objectius de Trump per aquest segon mandat i els efectes a curt, mitjà i llarg termini hi haurà arreu del món. Sala va insistir que, inevitablement, Trump serà un president “que no passarà desapercebut en la història” i que “recordarem durant anys”.

La conferència de l’exdelegat Sala va generar interès entre la comunitat catalana ja que Luxemburg és una de les capitals oficials de la Unió Europea, on hi ha la seu del Banc Europeu d’Inversions o el Tribunal de Justícia de la Unió Europea o el Tribunal de Comptes. Prova d’això, el president del Centre Català de Luxemburg Jordi Gairín va assegurar que “diversos dels nostres associats treballen a les institucions comunitàries o al sector financer”. I va afegir que “les anades i vingudes de Trump els afecta a la seva feina, i fins i tot al seu dia a dia, hi ha per tant molt d’interès i inquietud en saber com pot anar derivant la situació”.

Després del seu pas com a delegat del Govern als EUA i el Canadà, Sala treballa a l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat ACCIÓ.

Un moment de la intervenció de l’exdelegat del Govern als EUA i el Canadà, Isidre Sala [Foto: Centre Català de Luxemburg]

Misty i Fredrik d’Eufòria actuaran a Luxemburg aquest estiu
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram