Foto de família de la reunió amb l’ajuntament de Florència [Foto: Amics de la Rambla]

Amics de La Rambla i GetYourGuide han presentat el seu model de desenvolupament del turisme urbà a diversos representants de l’Ajuntament de Florència. La reunió va servir per compartir els resultats de les diverses iniciatives impulsades els últims anys per recuperar la Rambla com a eix cultural. Florència, com Venècia i tantes altres ciutats afectades pel turisme massiu, busca solucions i s’ha fixat en el model barceloní.

Per part de l’Ajuntament de Florència, van assistir a la trobada Jacopo Vicini, regidor de Desenvolupament Econòmic, Turisme, Fires i Congressos de Florència; Carlotta Viviani, responsable de l’oficina de promoció econòmica i turística; Carlo Francini, gestor dels monuments Patrimoni de la Humanitat del centre de Florència; Carlotta Ferrari, directora general de la Fundació Destino Florencia; i Lara Fantoni, responsable turisme città metropolitana.

El projecte La Rambla, un nou model de Turisme urbà va néixer l’any 2023 el suport de l’Ajuntament de Barcelona i amb la voluntat d’impulsar un seguit d’actuacions fins al 2027: cooperar en el reequilibri social, econòmic, cultural i mediambiental; potenciar la vida local, reforçant el seu atractiu per als residents; preparar l’espai per al futur, adaptant-lo a nous formats de consum i hàbits dels visitants; i ajudar a gestionar de forma proactiva l’afluència turística.

Per al 2027, la visió del passeig passa per una remodelació física, social i funcional, que permeti als barcelonins tornar per gaudir-la i redescobrir-la. Per això, es vol millorar la qualitat dels restaurants, comerços i atraccions; preparar el passeig per a la gran afluència de visitants; potenciar l’oferta cultural i creativa; i promoure la col·laboració publicoprivada per impulsar el dinamisme econòmic i una gestió eficient d’aquesta artèria de la ciutat.

Un nou model, cinc eixos d’actuació

Aquest gran projecte s’articula al voltant d’una sèrie de subprogrames i iniciatives. Territori La Rambla, que contempla la creació d’un centre d’informació i interpretació, orientat a la venda de productes i activitats culturals. La Rambla Inventa, que impulsa una nova línia de productes de marxandatge dissenyada a Barcelona i fabricada a Ciutat Vella, amb l’objectiu de renovar progressivament el model comercial i de souvenirs de la zona.

La Rambla Proposa, que implica l’organització d’esdeveniments culturals de gran abast com Tast a La Rambla, Vila del Llibre, Baixa a La Rambla o el Festival Arts i Catrines. La Rambla Comunica, que inclou estratègies de comunicació i marca que promouen una nova imatge de l’espai, com a lloc únic, emocionant i que val la pena visitar.

I, finalment, l’Observatori Rambla, un avançat sistema d’intel·ligència urbana que recopila i analitza dades sobre mobilitat, reputació en línia, activitat econòmica i experiències, per tal d’aportar-los a la reflexió i la presa de decisions sobre el futur.

GetYourGuide, com a soci estratègic del projecte, aporta el seu coneixement i experiència sectorial fruit de la seva trajectòria internacional en l’àmbit del turisme cultural i d’experiències.

Londres s’emmiralla en la Rambla de Barcelona per a la peatonalització d’Oxford Street
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram