El president Illa amb el secretari del Comitè Provincial del Partit Comunista de la Xina d’Anhui, Liang Yanshun, a Hefei [Foto: Govern]

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat la propera signatura d’un acord d’agermanament amb la província xinesa d’Anhui amb la voluntat de fomentar la cooperació i l’intercanvi amb Catalunya, un primer pas per establir una relació bilateral profitosa per les dues parts. El cap de l’Executiu ha fet aquest anunci després de reunir-se amb el el secretari del Comitè Provincial del Partit Comunista de la Xina d’Anhui, Liang Yanshun, a Hefei.

Illa ha signat una carta d’intencions que declara la voluntat de les dues parts de treballar conjuntament per elaborar un Memoràndum d’Entesa. Tal i com ha explicat el cap de l’Executiu, Anhui “és una província molt dinàmica en sectors de l’automoció, la robòtica i la intel·ligència artificial”.

Anhui és, segons el president Illa, “una província molt dinàmica en sectors de l’automoció, la robòtica i la intel·ligència artificial”

Aquest acord s’emmarca en l’objectiu principal del viatge del president Illa de reforçar les relacions institucionals amb la Xina i bastir ponts amb les seves administracions.

Fins ara, la Generalitat només havia tingut un acord de col·laboració amb una província xinesa, la de Jiangsu, però l’acord està caducat des de 2021. Amb aquest acord amb Anhui es reprendran les relacions bilaterals de la Generalitat de Catalunya amb institucions xineses.

Anhui és una província amb una població de 60 milions de persones que en les últimes dècades s’ha convertit en una potència emergent a nivell econòmic i tecnològic a la Xina. Catalunya i Anhui comparteixen reptes i interessos comuns en àmbits com l’automoció, la innovació i la recerca. Mostra d’això és que una empresa catalana com Seat hi estigui instal·lada i una empresa d’Anhui com Chery tingui seu a Barcelona.

El president Illa anuncia que el proper curs es recuperarà l’ensenyament del català a la Xina
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram