
El president de la Generalitat, Salvador Illa, amb el lehendakari basc, Imanol Pradales a Vitòria [Foto: Govern]
Segons Illa, aquesta adhesió permetrà “expandir les experiències catalanes d’economia social i cooperativisme a escala internacional” i suposa un “compromís compartit amb Euskadi per un model econòmic propi que exemplifica la prosperitat compartida”.
Catalunya compta actualment amb 4.706 cooperatives, que representen el 19,1% del total de l’Estat, i les empreses d’economia social generen un 3% del teixit empresarial, un 6% dels llocs de treball i més del 8% del PIB. El president ha subratllat que “volem continuar potenciant el model cooperatiu i, per fer-ho, hem d’unir les nostres fortaleses”.
L’anunci s’ha fet durant un esmorzar informatiu organitzat pel Grupo Noticias, abans d’una visita de treball a les instal·lacions de Mondragon Corporation. Illa ha remarcat que “la col·laboració entre governs sempre és més beneficiosa que la confrontació”.
Mondragon Corporation és el primer grup industrial del País Basc i el desè d’Espanya, amb més de 240 entitats i 70.000 treballadors, i és considerada una referència mundial en l’àmbit del treball cooperatiu.
Albares insisteix que l’executiu espanyol aconseguirà l’oficialitat del català a Europa