Els presidents dels consells audiovisuals de Catalunya, Xevi Xirgo (CAC); País Valencià, José María Vidal (CACV), i Andalusia, Domi del Postigo (CAA), consideren que la celebració a Barcelona de l’assemblea plenària del Comitè Europeu de Serveis de Mitjans de Comunicació (EBMS) hauria estat el fòrum “ideal” per integrar-s’hi. El regulador estatal, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), ostenta la primera presidència rotatòria de d’aquest organisme creat a principis de 2025.

Segons els tres presidents, aquesta assemblea de l’EBMS a la capital catalana “hauria estat l’oportuna” per resoldre la seva reivindicació de ser presents en aquest organisme successor del Grup d’Entitats Reguladores Europees per als Serveis de Comunicació Audiovisual (ERGA), del qual tampoc van arribar a formar-ne part.

Barcelona acull dimarts i dimecres la quarta assemblea de l’EBMS. La CNMC havia convidat els tres organismes autonòmics a la jornada prèvia, però no a la sessió plenària, motiu pel qual han rebutjat assistir, així com per “la urgència de la convocatòria”.

“Un fet difícil d’entendre”, apunten els consells audiovisuals autonòmics

En un comunicat conjunt, CAC, CACV i CAA afirmen que hi ha fórmules per garantir la seva incorporació al Comitè Europeu de Serveis de Mitjans de Comunicació. En aquest sentit, recorden que països com Bèlgica i Alemanya compten amb la participació en el nou organisme de les seves autoritats regionals respectives.

La nova absència dels reguladors català, andalús i valencià en la delegació de l’Estat espanyol és “un fet difícil d’entendre”, afirmen. “Especialment en un moment en què la coordinació entre els reguladors independents espanyols i europeus és més necessària que mai, en un context en què la comunicació i la seva incidència en la ciutadania en l’entorn tecnològic actual representen un repte històric”, remarquen les tres autoritats reguladores autonòmiques.

La 2a edició del Premi Internacional AMIC Mitjans de Proximitat pren forma
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram