
L’acte d’entrega de les acreditacions simbòliques d’ambaixadors i ambaixadores júniors del Parlament Europeu [Foto: Aj. Barcelona]
És la primera vegada que l’Ajuntament acull aquest esdeveniment, coincidint amb el 10è aniversari d’aquesta iniciativa, impulsada per la Direcció General de Comunicació del Parlament Europeu. L’objectiu és apropar el funcionament de la institució a les aules i al territori. Els i les joves participants són alumnes de l’Institut Escola del Treball, els Jesuïtes de Sarrià, el Col·legi de Sant Gabriel i l’Escola Pia Nostra Senyora. Un representant de cadascuna de les escoles ha pres la paraula per explicar la seva experiència en el programa.
L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, demana als joves que siguin “activistes de la causa europea”
L’alcalde ha demanat als i les ambaixadores júniors que siguin “activistes de la causa europea” en un moment en què creixen els discursos d’odi “que qüestionen els valors que ens defineixen, com la democràcia, el respecte mutu i la cooperació”. “La Unió Europea és garantia d’aquest tresor que compartim tots els països”, i “això no es pot construir sobre la memòria del passat, sinó sobre el futur, i aquest el definireu vosaltres”, ha afegit.
De la seva banda, l’eurodiputada Diana Riba ha instat els joves a implicar-se, participar, fer sentir la seva veu i a “reivindicar l’educació en la construcció d’Europa, que és una història d’èxit que ens ha permès construir normes i lleis en comú per defensar els drets humans”, ha conclòs.
Cada centre implica fins a 50 alumnes com a “Ambaixadors Júniors” i pot formar part del programa com a Escola Ambaixadora durant tres cursos. Posteriorment, pot continuar com a Escola Mentora, compartint experiències amb els centres nous. Els centres tenen un punt informatiu sobre el Parlament Europeu; treballen materials didàctics relacionats amb la Unió Europea i realitzen activitats al llarg del curs acadèmic.
Aquest curs 2025/2026 vint-i-cinc centres catalans participen del Programa Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu: 13 de la província de Barcelona, 4 de Tarragona, 5 de Girona i 3 de Lleida. En total, a Catalunya, 42 centres hi han participat des de l’inici del programa.
25 centres catalans participaran al programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu el curs 2025-2026


