L’Espai Catalunya agrupa la vintena d’empreses que han assistit a la fira a Alemanya [Foto: Prodeca]

Una vintena d’empreses catalanes han participat aquesta setmana a Biofach, la principal fira europea dedicada exclusivament a l’alimentació ecològica, 16 de les quals integrades a l’Espai Catalunya. Aquest espai ha servit per consolidar el posicionament internacional del sector ecològic català i facilitar l’accés a nous mercats, especialment a Europa. La cita se celebra anualment a Nuremberg (Alemanya) i és considerada una plataforma estratègica per al sector.

Biofach s’ha consolidat com una de les grans trobades mundials del segment ecològic, reunint tota la cadena de valor, des de productors fins a distribuïdors i certificadores. En la darrera edició va aplegar 2.268 expositors de 94 països i prop de 35.000 visitants professionals de 140 països, amb un marcat perfil internacional. La fira manté un alt rendiment comercial i esdevé un espai clau per detectar tendències i generar oportunitats de negoci en un mercat especialitzat i exigent.

Hi han participat una vintena d’empreses catalanes, setze de les quals integrades a l’Espai Catalunya

A més de la presència empresarial, la fira ha comptat amb representació institucional de la Generalitat, amb l’assistència de la directora general d’Agricultura, Rosa Altisent, i la directora de Prodeca, Dèlia Perpiñà, que han mantingut contactes institucionals i sectorials per reforçar el suport públic al procés d’internacionalització.

Paral·lelament, Prodeca ha impulsat diverses accions de suport, com l’elaboració d’un catàleg de coexpositors distribuït a importadors i distribuïdors alemanys i europeus, així com una sessió formativa sobre tendències i certificacions internacionals de cara al 2026.

Dèlia Perpiñà: “Pels catalans la cuina ens explica com a país al món”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram