La Fundació Espigoladors ha accedit a la fase final del Premi Europeu de Prevenció de Residus entre els 80 nominats que ha valorat el jurat internacional, on hi figuraven cinc candidatures catalanes. El projecte de la fundació se situa entre les 16 accions finalistes en la categoria Associacions.
Es tracta de la iniciativa #Elmenjarnoesllença, un guardó per a “herois i heroïnes” de l’aprofitament alimentari, una eina educativa i de sensibilització per fomentar la participació activa d’infants i joves en la recerca de solucions per fer front al malbaratament.
Estava previst que el jurat, de sis especialistes en matèria de prevenció de residus amb reconeixement a nivell europeu, fes públic el seu veredicte el 2 de juny a la seu del Comitè de Regions d’Europa, a Brussel·les, però s’ha posposat per la situació de pandèmia.
El Premi Europeu de Prevenció de Residus distingeix iniciatives dutes a terme durant la Setmana Europea de la Prevenció de Residus (EWWR), tenint en compte criteris d’originalitat de la proposta, el seu caràcter innovador, l’adaptabilitat a d’altres contextos regionals o locals, la mobilització del públic objectiu i la durada.
En la passada edició de la Setmana, que es va dur a terme el passat mes de novembre en 40 regions, es van organitzar 16.570 activitats arreu d’Europa. A Catalunya es van organitzar 1.368 activitats, promogudes per 375 entitats, tant públiques com privades, en 40 comarques.
Aquesta iniciativa se celebra a Catalunya des de l’any 2009 i la coordina l’Agència de Residus de Catalunya. Durant una mateixa setmana, i arreu d’Europa, es realitzen accions de sensibilització i es donen a conèixer estratègies de reducció de residus.
Enguany, la XII Setmana Europea de la Prevenció de Residus se celebrarà del 21 al 29 de novembre, amb un dia temàtic centrat en evitar els productes d’un sol ús. Podeu consultar els vídeos de les activitats catalanes al Canal Youtube de l’Agència de Residus de Catalunya.