L’emprenedora de Castelldefels, Nadia Calbó és la CEO d’Expat Market [Foto: Expat Market]

Nadia Calbó ha posat en marxa el supermercat online Expat Market per aquells catalans i espanyols que visquin a l’estranger i vulguin consumir els productes de casa nostra. “Vaig viure 4 anys a París i trobava a faltar els productes de tota la vida. Aquest va ser el motiu per al qual vaig impulsar aquest projecte i que la pandèmia encara li ha donat més sentit”, explica l’emprenedora de Castelldefels a Exterior.cat.

Calbó, que té estudis superiors en Matemàtiques financeres, va treballar com a consultora tècnica a La Caixa abans de fer el salt a París en una start up dedicava a la innovació. Fins que va decidir posar en marxa el seu propi projecte i va crear Expat Market. Així ha tornat a Catalunya per desenvolupar el seu projecte.

“Expat Market ofereix l’oportunitat de consumir productes de casa a l’estranger. Productes bàsics que consumim diàriament però que en altres països és molt difícil de trobar-los”, subratlla. Després de fer una prova pilot enviant les primeres comandes a França, el Regne Unit i Alemanya, va decidir llançar-s’hi del tot.

“La prioritat és arribar a aquells països on hi ha més catalans i espanyols a l’estranger”, diu Calbó. Actualment Expat Market opera fins a 20 països, els últims han estat Suïssa i el Regne Unit, que va haver d’aturar les comandes inicials degut al Brexit. “Estem estudiant arribar als Estats Units i el Canadà”, afegeix.

Una de les comandes que ha servit Expat Market a l’estranger [Foto: Expat Market]

Un supermercat que trenca fronteres

Calbó recorda que “sempre es parla de tòpics com el pernil o l’oli d’oliva però n’hi ha molts altres, com ara els embotits, les conserves, els dolços o els fruits secs, a més de productes de neteja, higiene o begudes”. Les comandes fetes fins ara, inclouen aquests productes bàsics.

“A vegades, les comandes es fan en grup, catalans i espanyols que viuen en una mateixa ciutat i que s’estalvien les despeses de l’enviament”, diu. A Europa, els enviaments són gratuïts quan la comanda supera els 100 euros. Els productes estrella a Expat Market són l’oli d’oliva, els embotits, el tomàquet fregit, les patates fregides i les pipes.

El perfil dels clients d’aquest e-commerce internacional és de catalans i espanyols d’entre 25 i 45 anys, que viuen a l’estranger per motius laborals. “Majoritàriament són professionals amb títols universitaris que han buscat noves oportunitats i millors condicions de treball lluny de casa”, explica l’emprenedora de Castelldefels.

La plataforma Expat Market s’usa com qualsevol altra, omplint el carro i tramitant la compra sencera al final del procés. Compta amb perfils a les xarxes socials on s’ofereixen els productes que ofereix el catalèg, a més de diferents ofertes i promocions.