Foto: Freepik

Un centenar de pimes catalanes tindran la possibilitat de vendre els seus productes arreu del món a través d’internet. És fruit de l’acord que han signat ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya- amb Amazon.

El conveni s’emmarca en el nou programa ‘International eTrade’ d’ACCIÓ, que facilitarà la internacionalització de 2.000 pimes catalanes aquest 2021 mitjançant canals digitals. Les empreses es formaran en àmbits com el màrqueting digital, l’estratègia en venda online o la internacionalització.

Un centenar de petites i mitjanes empreses rebran formació en comerç electrònic per dissenyar els seus plans de negoci i enfocar-los a fer créixer les seves exportacions. Hi accediran mitjançant seminaris en línia, vídeos i classes virtuals amb experts i docents especialitzats en e-commerce.

A més, les empreses participaran en dues sessions virtuals amb experts d’ACCIÓ i d’Amazon per aprendre els principals conceptes de màrqueting digital destinats a les pimes i les claus per tal d’optimitzar la venda de les petites i mitjanes empreses en botigues online com el mateix Amazon. Les sol·licituds per accedir a la primera sessió de formació ja es poden registrar en aquest enllaç.

La urgència de la digitalització

Pel conseller delegat d’ACCIÓ, Joan Romero, “la pandèmia de la Covid-19 ha posat de manifest la urgència de la digitalització dels canals de venda per a moltes pimes per tal de seguir sent competitives”. En aquest sentit, afegeix, “aquest acord ens permet avançar en l’estratègia de fer de les exportacions en el canal digital un motor de recuperació econòmica”.

El director de serveis a venedors d’Amazon a Europa, Xavier Flamand, explica que “amb aquesta col·laboració volem donar suport a les empreses catalanes a l’hora de desenvolupar les competències necessàries per vendre globalment i assentar els fonaments de la venda online per tenir-hi èxit durant anys, ja sigui amb Amazon o a través d’altres serveis online”.

També s’organitzaran diversos cursos de formació en estratègies d’internacionalització en línia i seminaris en àmbits com la fidelització dels clients online, la logística en el comerç electrònic o les vies d’entrada als principals mercats internacionals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram