Foto: Diplocat

La marca Diplocat s’ha llençat a la paperera de la història. Des d’avui, el consorci passa a dir-se Catalunya Internacional, després que el ple hagi aprovat formalment la nova marca. Un cop s’aprovin definitivament els nous estatus, el consorci sí que farà oficial el canvi de nom definitiu.

La sessió plenària ha servit per aprovar el Pla de Treball per al 2024, que compta amb un pressupost de 2,1 milions d’euros, una xifra molt similar a la dels darrers anys. La secretària general Laura Foraster ha demanat que el consorci continuï sent “des de la diversitat i la pluralitat, no només un actiu de país sinó també un actiu per a tots els membres del consorci”.

En la sessió plenària, la consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret ha dit que el consorci “és un bon exemple de consens, amb llarga tradició a la societat catalana”, en aquest cas com a “compromís compartit de projecció internacional”. I ha reiterat la voluntat del Govern d’acompanyar i impulsar aquesta internacionalització, “amb l’objectiu final de ser útils tant a la societat com a les nostres contraparts”.

S’aprova augmentar el nombre de beques internacionals -de 8 a 12- coincidint amb el quarantè aniversari del programa

En el pla de treball previst per a l’any vinent, destaquen, entre altres, una campanya de promoció internacional de Catalunya a les xarxes socials; visites d’intercanvi de bones pràctiques a l’estranger amb representants de les entitats membres del consorci i de la societat civil; i la visita d’un grup de periodistes internacionals en el marc dels preparatius de la biennal europea Manifesta, que tindrà lloc a Barcelona el darrer trimestre del 2024.

La secretària general del consorci, Laura Foraster ha anunciat que el Programa de beques que promou l’ens celebrarà el 40è aniversari el 2024 i, així, s’augmentarà el nombre de beques de les vuit actuals fins a dotze.

Per al 2024 es mantenen actuacions consolidades com una visita a Ginebra per conèixer el model de les Nacions Unides i les organitzacions internacionals com a complement del curs “Acció davant els organismes internacionals i europeus”; el monitoratge de la presència de Catalunya en mitjans de comunicació internacionals i xarxes socials; la campanya #BooksAndRoses d’internacionalització de Sant Jordi; les diferents publicacions digitals, aplegades a la col·lecció Àgora DIPLOCAT; i el programa de visitants internacionals, que convidarà periodistes internacionals per Sant Jordi i amb motiu del Concurs de Castells de Tarragona.

DIPLOCAT activarà una xarxa d’alumnes becats per l’organisme els darrers 40 anys
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram