L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni [Foto: Ajuntament de Barcelona]

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, encapçalarà el pròxim dimarts 24 de març una missió institucional a Brussel·les amb l’objectiu d’inaugurar la nova representació de la ciutat davant la Unió Europea i presentar el Pla Barcelona Europa 2026-2029, que marcarà l’estratègia municipal a la capital comunitària.

Collboni estarà acompanyat per la segona tinenta d’alcaldia, Maria Eugènia Gay, i la comissionada d’Afers Europeus, Mar Jiménez. La jornada començarà amb una visita a la nova oficina i la presentació de la persona responsable de la representació.

Barcelona esdevé així la primera ciutat espanyola a disposar d’una oficina pròpia a Brussel·les, amb l’objectiu de defensar directament els interessos de la ciutadania davant les institucions europees i reforçar la seva presència en l’àmbit comunitari.

També dimarts 24, l’alcalde presentarà públicament el Pla Barcelona Europa en una conferència centrada en el paper de la ciutat dins la Unió Europea. L’acte comptarà amb representants d’institucions europees, partits polítics i membres de la societat civil catalana vinculada a l’acció exterior.

Continuïtat de l’estratègia europea

La missió s’emmarca en una estratègia iniciada durant l’actual mandat per reforçar la presència de Barcelona a Brussel·les. Fa un any, Collboni ja hi va viatjar per reunir-se amb el comissari europeu d’Energia i Habitatge, Dan Jørgensen, i amb la vicepresidenta de la Comissió Europea per a una Transició Neta, Justa i Competitiva, Teresa Ribera.

En aquella visita també va participar en la presentació de l’aliança de grans ciutats europees Mayors for Housing, liderada per Barcelona. Posteriorment, el maig passat, l’alcalde va intervenir al Comitè de les Regions com a ponent d’un dictamen sobre habitatge assequible i va impulsar nous contactes amb comissaris europeus per presentar un pla d’acció en aquest àmbit.

Més recentment, el setembre passat, Collboni es va reunir amb el president del Consell Europeu, António Costa, en el marc d’aquesta aliança.

Amb la nova representació i el pla estratègic, Barcelona vol consolidar el seu paper com a actor rellevant en la política urbana europea i influir en les decisions que afecten directament les ciutats.

Barcelona i Mayors for Housing reclamen a la UE accions urgents davant la crisi d’habitatge
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram