![](https://exterior.cat/wp-content/uploads/gerard-figueras-4.jpg)
Gerard Figueras i Marie-Josée Audet, del govern del Quebec, en la signatura de l’acord bilateral [Foto: Govern]
En la reunió s’ha acordat que els àmbits prioritaris per als propers dos anys seran el desenvolupament econòmic, la recerca i la innovació, la cultura, l’educació i la formació. A més, els dos governs han expressat la voluntat de cooperar en matèria de canvi climàtic i biodiversitat, i exploraran vies de col·laboració en els camps de les tecnologies digitals i la intel·ligència artificial, les ciències de la vida o els afers marítims.
Així, s’ha formalitzat un nou pla de treball conjunt per al període 2022-2024, que renova la ja consolidada cooperació entre els dos països, i que coincideix amb el 25è aniversari de l’acord. La representació catalana al Quebec l’encapçala la consellera d’Acció Exterior, Victòria Alsina.
La consellera Alsina es reuneix a Toronto amb Ronald Deibert, director del centre de recerca CitizenLab, per denunciar el Catalan Gate
La consellera s’ha reunit amb Ronald Deibert, director del centre de recerca CitizenLab, adscrit a la Universitat de Toronto. Alsina ha donat a conèixer amb més detall com avança la investigació d’aquest laboratori que es dedica a qüestions relacionades amb la política estratègica d’alt nivell, les tecnologies de la informació i la comunicació, els drets humans i la seguretat.
“He informat Ronald Deibert de les accions que està fent el Govern a nivell internacional per denunciar aquest escàndol d’espionatge massiu a l’independentisme, que no només afecta a membres del govern, polítics i activistes, també periodistes i advocats. Accions que fem davant les Nacions Unides, la Unió Europea i el Consell d’Europa”, ha subratllat.
![](https://exterior.cat/wp-content/uploads/alsina-toronto.jpg)
Alsina i Figueras a l’exterior del centre de recerca CitizenLab, adscrit a la Universitat de Toronto [Foto: Govern]
A més, visitarà el mural de l’escultor català establert al Quebec Jordi Bonet (1932-1979) al Grand Théatre del Quebec, on se li retrà un homenatge amb la participació dels seus familiars.