Font: Agència Catalana Turisme

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha anunciat que el Govern té previst “més de 70 accions promocionals en diferents mercats internacionals, el seguiment dels comportaments de la demanda i la intensificació de les actuacions en els mercats que ho requereixin”. Ho ha dit durant una trobada amb representants del sector dels allotjaments, de les agències de viatges, de les cambres de comerç i dels patronats de turisme de les diputacions.

Chacón ha subratllat que “és evident que les imatges d’aldarulls no sumen, però Barcelona i Catalunya són un dels grans destins turístics mundials”. Concretament, de gener a agost ja han arribat a Catalunya 13,6 milions de turistes (+0,7%). Chacón ha recordat que el turisme és un sector que genera més del 12% del PIB del país i un 14% de l’ocupació del país.

El paquet de mesures i accions que la consellera ha compartit amb el sector té com a objectiu consolidar el paper de Catalunya com una destinació turística de referència, contribuir a acabar l’any 2019 amb bones dades per al sector turístic i generar bones expectatives de cara al 2020. Per això, es combinen actuacions destinades a l’atracció de visitants internacionals amb mesures destinades a fomentar el turisme local, i també accions transversals destinades a diversificar el perfil dels visitants i de l’activitat turística.

En l’àmbit internacional, Chacón presidirà la presència de Catalunya a la fira World Travel Market de Londres, el proper mes de novembre. Aquesta és una de les fires internacionals amb més renom i transcorre en un mercat prioritari per Catalunya, la Gran Bretanya, en un moment en què el Brexit i la caiguda de Thomas Cook marquen l’agenda del país i del turisme internacional.

També s’ha anunciat un roadshow per Tòquio, Osaka i Seül, en què hi participaran més de 15 empreses públiques i privades, i s’han presentat diverses accions al mercat europeu i americà.