La consellera d’Acció Exterior, Meritxell Serret, durant la presentació de la campanya a Brussel·les [Foto: Albert Cadanet / ACN]

El Govern ha presentat aquest divendres des de Brussel·les una campanya publicitària a tots els estats membres de la Unió Europea per defensar l’oficialitat del català. La iniciativa consistirà en el desplegament d’anuncis -versionats en els 24 idiomes oficials de la UE- tant en la via pública com en els mitjans de comunicació dels 27 per fer arribar a la ciutadania els principals arguments a favor del reconeixement de la llengua.

En l’acte celebrat a la delegació del Govern davant la UE, la consellera d’Acció Exterior, Meritxell Serret, ha posat en valor “la riquesa lingüística i cultural” de la Unió i ha remarcat que aquesta és “un pilar fonamental del projecte europeu”. La campanya del Govern porta per lema ‘Si tots els idiomes són excepcions, que cap sigui una excepció a Europa’, i pretén “fer valdre la riquesa lingüística del continent”. […] ha declarat Serret.

L’element principal de la campanya són un conjunt de 24 vídeos -un per a cada llengua oficial de la UE- que el Govern ofereix a qualsevol persona o institució que vulgui utilitzar-lo. En ell, la Generalitat posa en relleu el valor i la singularitat de cada idioma, reivindicant la llengua com una manera més de recordar “casa”, i demana a les institucions europees el reconeixement del català.

Serret posa en valor “la riquesa lingüística i cultural” i remarca que és “un pilar fonamental del projecte europeu”

En paral·lel, la campanya inclou la publicació d’un anunci a la premsa europea i en espais publicitaris i marquesines de la via pública. Tant els vídeos com el material gràfic dirigeixen els espectadors al web europaencatala.eu, un portal impulsat pel Govern on s’exposen els principals motius a favor de l’oficialitat del català.

Els primers anuncis s’han col·locat a les estacions de metro del barri europeu de Brussel·les, però també es podran veure als carrers de París, Estrasburg, Roma, Dublín o Berlín.

Està previst que es publiquin anuncis a desenes de mitjans escrits de tot el continent, en països com Finlàndia (Helsingin Sanomat i Hufvudstadsbladet), Xipre (Reporter), Suècia (Svenska Dagbladet i Dagens Nyheter), Dinamarca (Politiken i Berlingske), Irlanda (The Irish Times), Polònia (Wprost), Bulgària (Vesti), la República Txeca (Lidové Noviny), Grècia (Protothema) o Portugal (Expresso i Público).

Una imatge de la campanya [Foto: Govern]

Nova ofensiva a la UE

La posada en marxa de la campanya forma part de la “nova ofensiva” que va anunciar la setmana passada el president de la Generalitat, Pere Aragonès, la qual engloba una sèrie d’actuacions per part del Govern per accelerar el reconeixement del català a les institucions europees.

A banda de la campanya publicitària, Serret es va reunir els dies 16 i 17 d’octubre a Madrid amb ambaixadors dels diferents estats membres. Alhora, la delegació del Govern davant la UE ha dut a terme diverses reunions amb representants del 27, mentre que l’executiu ha insistit a continuar fent interlocució amb altres governs.

La pròxima data clar per al català a les institucions és el dimarts 24 d’octubre, data en què el Consell d’Afers Generals tornarà a debatre des de Luxemburg l’oficialitat del català, el basc i el gallec.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram