Aquest cap de setmana passat catorze casals catalans de les comunitats catalanes del Con Sud d’Amèrica s’han trobat a Rosario (Argentina) per donar continuïtat a la formació del professorat de català. La jornada, promoguda per la Direcció General de Política Lingüística conjuntament amb la Secretaria d’Afers Exteriors i de la Unió Europea, es duu a terme en el marc del Pla de foment de l’aprenentatge de la llengua catalana a l’exterior que impulsa la Generalitat de Catalunya.

El Centre Català de Rosario va ser l’amfitrió del vuitè curs de formació per al professorat de català de les comunitats catalanes del Con Sud d’Amèrica. En la trobada hi va assistir la responsable del Servei de la Catalunya Exterior, Carme Rodés. “Aquesta trobada bianual que promou el Govern té una rellevància important des del punt de vista pedagògic i d’intercanvi d’experiències d’èxit en l’ensenyament en català”, ha dit a Exterior.cat.

Aquesta formació té per objectiu fomentar la participació del professorat en la Comunitat de pràctica del Con Sud d’Amèrica, creada l’any 2017, a la plataforma virtual d’aprenentatge Aula mestra de la Direcció General de Política Lingüística, i dinamitzar el professorat perquè pugui autogestionar autònomament la propera jornada de formació. “La promoció i l’aprenentatge de la llengua catalana, també a l’exterior, és una prioritat pel Govern. El català és la nostra eina de comunicació i de pensament, per això és tan rellevant”, recorda Rodés.

A Rosario van participar-hi dinou professionals de catorze casals catalans de Buenos Aires, Rosario, Capitán Sarmiento, Castelar, La Plata, Mendoza, Paranà, Rosario, Santa Fe, Venado Tuerto, Sao Paulo, Montevideo i Santiago de Xile. Rodés aplaudeix les comunitats catalanes que, de forma voluntària, ensenya el català a les persones que ho desitgen arreu del món. Rodés diu que “el professor té el repte de seduir als alumnes perquè continuïn anant a classes. Per això, necessita un suport dels seus col·legues i un impuls pedagògic i didàctic per fer millor cada dia la seva tasca té una tasca vital en la conservació de la llengua”.

La jornada va anar a càrrec de les professores Elena Blaya Boronat i Rosa M. Fernández Pi. Entre les temàtiques que van tenir lloc a Rosario, cal destacar el treball en les sinergies entre el grup i experimentar la seva creativitat i les dificultats i les necessitats que tenen a l’hora de preparar i fer les classes de català. Els participants van poder generar dinàmiques de treball i van rebre eines per a l’autogestió de les properes trobades de formació del professorat de català dels casals catalans del Con Sud d’Amèrica. La següent serà d’aquí a dos anys.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram