Foto: Projecte MARBEL

L’EURECAT i l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) participen en el projecte europeu MARBEL que desenvolupa una bateria lleugera innovadora i competitiva amb una densitat d’energia augmentada i uns temps de recàrrega més curts amb l’objectiu d’accelerar la presa de vehicles elèctrics al mercat massiu.

MARBEL és un projecte finançat per H2020 que permetrà la fabricació i muntatge de bateries EV modulars i reutilitzables per a una mobilitat lleugera i respectuosa amb el medi ambient. El projecte té un pressupost total d’11,7 milions d’euros i tindrà una durada de 42 mesos.

En concret, MARBEL dissenyarà, desenvoluparà i demostrarà un nou paquet de bateries compacte, modular, optimitzat de pes i d’alt rendiment amb una vida més llarga, una major eficiència energètica en la càrrega i un ús energètic basat en un sistema de gestió de bateries (BMS) robust i flexible juntament amb càrrega i refrigeració ultra ràpides de la bateria.

La modularitat permet racionalitzar els processos de reparació , manteniment i reciclatge , alhora que es preserva el valor de les noves bateries i es redueixen els perills per als operadors i l’impacte ambiental.

Un consorci de mirada internacional

El consorci MARBEL reuneix 16 socis de vuit països. El consorci, que està coordinat per EURECAT, està format per sis centres de recerca (EURECAT, IREC, SINTEF, Institute of Communication and Computer Systems ICCS Athens, Technische Hochschule Ingolstadt i Fraunhofer); l’empresa d’enginyeria d’automoció (IDIADA Automotive Technology ); dues pimes (Powertech Systems i OTC Engineering); un OEM (Centro Ricerche Fiat (CRF)) i cinc fabricants de components (FICO-TRIAD i AVL Thermal, HVAC i AVL Italia, ASAS Aluminyum Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi, Agrati i Tes-Recupyl).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram