Foto: La Generalitat, el Barça i l’Ajuntament de Barcelona han signat l’acord al Camp Nou [FCB]

La Generalitat de Catalunya -a través d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement-, l’Ajuntament de Barcelona i el Futbol Club Barcelona duran a terme accions de promoció internacional de Catalunya de manera conjunta.

És el resultat d’un conveni signat aquest dijous per la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i el president del Futbol Club Barcelona, Josep Maria Bartomeu.

L’objectiu de l’acord de col·laboració és impulsar el posicionament de Catalunya i Barcelona a l’exterior i atreure noves inversions d’empreses estrangeres. D’aquesta manera, d’una banda, es preveu organitzar accions internacionals de promoció conjuntes aprofitant, per exemple, sortides dels equips professionals del Barça a l’estranger, ja sigui durant la temporada regular o la temporada d’estiu.

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha dit que “amb aquest acord volem enfortir l’estratègia de captació d’inversions estrangeres de Catalunya, que ja ha estat reconeguda per entitats com el Financial Times”.

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, ha assegurat que “la unió del Barça, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per a la promoció i difusió de Catalunya arreu del món és una gran notícia. Continuarem treballant en la línia en que ho hem fet fins ara per enfortir el posicionament del nostre país arreu del món. Ara més que mai: tot units fem força”.

Per al tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha manifestat que “sumem ciutat, club i país per presentar-nos als mercats exteriors on hi tenim interessos complementaris i això ens projecta com a destinació d’inversió sòlida i seriosa”. Tant la Generalitat com l’Ajuntament tenen convenis establerts de col·laboració des de fa anys.