Font: Diplocat

Onze estudiants catalans -vuit noies i tres nois- han estat becats pel Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat) per fer estudis internacionals a l’estranger. Deu de les beques permetran realitzar postgraus en relacions internacionals i una beca per a estudis euromediterranis. Cada beca per al curs acadèmic 2019-2020 té un cost de 25.000 euros.

Els becats han iniciat els seus estudis a la Universitat de Warwick, la Universitat d’Oxford, el King’s College de Londres i la Universitat d’Ulster al Regne Unit; Science Po a França; i la Universitat de Tübingen a Alemanya.

Entre les disciplines triades hi ha estudis sobre gènere, drets humans, acció humanitària, medi ambient, desenvolupament, geopolítica, Orient Mitjà i estudis europeus. Pel que fa a la beca de Natolín (Polònia), Diplocat manté la voluntat de formar especialistes en qüestions específicament relacionades amb la política europea de veïnatge i la política euromediterrània.

La secretària general de Diplocat, Laura Foraster, ha destacat “la importància del programa de beques per la seva contribució a la formació de joves en temàtiques actuals i globals i la possibilitat d’afavorir el seu retorn com a nou talent per al país”.

El Programa d’ajuts del Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat) permet que joves llicenciats en universitats catalanes puguin fer cursos de màster o postgrau sobre relacions internacionals, d’una durada màxima d’un any, en centres universitaris especialitzats d’arreu del món.

L’objectiu del programa és formar especialistes en relacions internacionals, promoure l’excel·lència i la internacionalització de l’educació superior a Catalunya i contribuir a que els millors estudiants puguin col·laborar en la projecció internacional de Catalunya i la seva diplomàcia pública.

Des de l’any 1982, Diplocat ha atorgat 275 beques, a les quals se sumen les 11 d’enguany, oferint l’oportunitat a joves catalans de completar la seva formació internacional. Aquest any s’ha fet un esforç per donar més beques atès que l’any passat no se’n va atorgar cap.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram