En el marc del programa Catalan Wines d’ACCIÓ, una trentena de cellers catalans presentaran aquest 2019 els seus productes a 400 importadors, restauradors, sommeliers i distribuïdors nord-americans i alemanys amb l’objectiu d’impulsar la sortida exterior del sector vitivinícola català. Enguany es promocionaran un 17% més de vins i caves que l’any passat.

ACCIÓ, a través del programa Catalan Wines, promou tastos dels productes dels cellers catalans a diverses ciutats dels Estats Units i Alemanya destinats a professionals locals del sector com sommeliers, distribuïdors, restauradors i importadors. A més, s’ofereix assessorament personalitzat als cellers catalans a l’hora de definir l’estratègia de distribució, triar els millors productes a comercialitzar i definir la seva política de preus.

Durant el programa també es dona suport als cellers en la preparació de materials promocionals i l’organització d’esdeveniments comercials, a més de facilitar contactes amb els professionals del món del vi als mercats on es dirigeixen. Enguany, els cellers que participaran al programa Catalan Wines pertanyen a les DO del Priorat, Penedès, Cava, Conca de Barberà, Catalunya, Montsant, Costers del Segre i Empordà. Els tastos s’organitzaran a Atlanta (Geòrgia), Portland (Oregon), Columbus (Ohio), Berlín i Munic. Aquesta setmana han començat els tastos a Berlín i Atlanta.

UN 2,8% MÉS QUE L’ANY ANTERIOR

Les exportacions de vi i cava català es troben màxims històrics amb 624,8 milions d’euros exportats l’any 2018, xifra que representa un creixement del 2,8% respecte l’any anterior. Alemanya és la primera destinació de les exportacions catalanes de vins i caves (amb un volum de 106,6 milions d’euros exportats el 2018) seguida per Estats Units (84,5 milions d’euros). En total, els dos països acumulen més del 30% de les exportacions vitivinícoles catalanes. Bèlgica, França i el Regne Unit són els següents en el rànquing.

El programa Catalan Wines va néixer el 2010 amb una primera edició als Estats Units i des de llavors ha facilitat la internacionalització d’un centenar de cellers i les dotze denominacions d’origen catalanes a escala internacional. En el context del programa fins ara s’han celebrat 34 tastos als Estats Units, Alemanya, Bèlgica i Dinamarca, que han reunit 2.500 professionals estrangers del sector. Des de la posada en marxa d’aquesta iniciativa, dos de cada tres cellers participants en els tastos celebrats als Estats Units i Alemanya han tancat acords comercials en aquests països.