Foto: mairie-perpignan.fr

La Casa de la Generalitat de Perpinyà acollirà el 16 de juny la taula rodona ‘Frontera d’ahir i d’avui’, amb la participació de l’historiador Josep Clara i el geògraf Joan-Pere Gensane. Tots dos posaran a debat la significació i els límits passats i actuals d’una ratlla fixada arbitràriament que ha pres protagonisme arran de la pandèmia.

La frontera estatal que separa la Catalunya nord i sud ha estat des del segle XVII un espai de conflictes, prohibicions i intercanvis. Josep Clara ha publicat el llibre ‘Històries de frontera’ (Editorial Gavarres) on constata el paper de la frontera com a refugi en époques conflictives i emigracions polítiques, però alhora com a espai per preparar moviments desestabilitzadors del sistema vigent.

En l’acte és prevista les intervencions del director de la Casa de la Generalitat de Perpinyà, Josep Puigbert, i el director de l’Editorial Gavarres, Àngel Madrià.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram