Foto: ACN

El corredor d’alta velocitat que connecta Barcelona i Madrid va registrar el tercer trimestre un 43% més de viatgers que al mateix període del 2019. Segons dades de la Comissió Nacionals dels Mercats i la Competència (CNMC), aquest creixement de passatge va produir-se en paral·lel a un altre fenomen: la caiguda en la quota de mercat de Renfe per l’arribada de nous competidors com la francesa Ouigo o la ‘lowcost’ AVLo.

Pel que fa als serveis de mitja distancia i Avant, també van recuperar els nivells d’ocupació previs a la crisi sanitària per la bonificació als bitllets decretada pel govern espanyol. En canvi, el transport de mercaderies va baixar durant el trimestre, amb un 8,6% menys de tones transportades.

Per marques, al tercer trimestre del 2022 la quota de mercat d’Ouigo va assolir el 29% al corredor Madrid-Barcelona (sis punts més que el trimestre anterior), impulsada per l’augment en dues circulacions diàries dels seus trens durant l’estiu i l’ús més gran dels trens de doble composició.

Pel que fa als serveis de Renfe Viajeros, l’AVE va perdre quota de mercat fins al 57% i l’AVLO (línia de baix cost) es va mantenir al 14%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram