Font: Seat

Per tenir menys dependència d’Europa occidental, la companyia Seat -amb seu a Martorell- ha iniciat un canvi de rumb en la seva estratègia i, a partir d’ara, enfocarà el seu mercat cap a l’Amèrica del Sud i l’Àfrica del Nord. Tot i això, el mercat de la zona oest d’Europa concentra el 85% de les vendes de la companyia automobílistica.

El vicepresident executiu comercial de Seat, Wayne Griffiths, ha assegurat a Europa Press que “estem creixent al nord d’Àfrica i a l’Amèrica del Sud. Entrarem a Xile en la meitat d’aquest any i reforçarem la nostra estratègia a Colòmbia”. L’estratègia comercial de la companyia passa per créixer fora, tenir menys dependència de l’Europa occidental i accelerar la seva globalització.

Griffiths ha destacat els resultats obtinguts a Algèria, país on van vendre prop de 20.000 cotxes el 2018, la qual cosa suposa l’11% del mercat, i ha detallat que l’empresa també va obtenir bons registres a Amèrica del Sud, així com a Mèxic. La idea de la companyia és incrementar la seva participació en aquests dos continents, per així créixer també en el share de vendes de Seat a escala mundial.

Després del seu millor any de la història, amb 517.600 vehicles matriculats –el 10,5% més que el 2017–, la companyia ha començat el 2019 amb la mateixa línia: va créixer el 14% al gener i l’11% al febrer. No obstant això, la previsió per a aquest any és que el mercat s’estanqui tant en l’àmbit espanyol com en l’europeu, cosa que Griffiths també atribueix a factors més enllà de les normatives d’emissions, com el Brexit, la recessió d’Itàlia i el conflicte comercial entre els EUA i la Xina.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram