Foto: Europa Press

Cafès Novell treballa en un pla estratègic amb l’objectiu de facturar 50 milions d’euros el 2023 i que les exportacions augmentin el seu pes del 5% actual al 30% en els propers cinc anys, apostant per nous mercats i amb el focus posat al continent asiàtic.

En una entrevista d’Europa Press, la gerent de Cafès Novell, Dolors Novell, i la directora de Màrqueting, Laura Biason, han explicat que les previsions per aquest any són augmentar les vendes al voltant d’un 7% davant l’any passat, quan la facturació es va situar en els 30 milions.

La firma, amb 60 anys de trajectòria, exporta a 24 països, sent els mercats importants els de l’Orient Mitjà i Europa (França i Anglaterra); compta amb delegacions a Itàlia, Regne Unit, Miami (Estats Units) i Hong Kong (Xina) a més d’Espanya, i està interessada en créixer al sud-est asiàtic, en països com Malàisia i Singapur.

“A la Xina hem començat a treballar amb un soci molt important. El desenvoluparem al 2020”, segons Dolors Novell, qui ha afegit que l’any que ve la companyia participarà en la Food&Beverage 2020, la fira més important de alimentació i begudes d’Àsia i que tindrà lloc a Singapur.

“Volem aprofitar aquesta fira per obrir-nos a la zona d’Àsia”, rebla Novell. La FHA compta amb més de 3.500 expositors i més de 50.000 visitants professionals procedents d’un centenar de països en una superfície de prop de 120.000 metres quadrats.

A principis d’octubre, Cafès Novell va presentar la nova càpsula Residu 0, fent un pas més en la seva aposta per la sostenibilitat després que el 2017 llancés la primera càpsula compostable de cafè de mercat a Espanya.

La nova càpsula, desenvolupada juntament amb la companyia Basf, és totalment reciclable i estanca-mantè intacta la qualitat de l’cafè-, alhora que s’ha de dipositar en la fracció orgànica de residus i el seu procés de compostatge té una durada de 12 a 20 setmanes en condicions de compostatge industrial, tornant a la terra com a adob en poc temps.

L’empresa ha invertit més de 1,5 milions d’euros en aquest projecte, en què ha treballat més de quatre anys, i des que llancés el 2017 la primera càpsula compostable de cafè –que ara es descataloga i substitueix per les de residu 0–, ha incrementat les seves vendes un 60%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram